Holy Bishwa Urs Sharif 2016

 In BZM Program

Bishwa Zaker Manjil Getting ready for the 3rd  Biggest Islamic Congregation of the world Grand Holy Bishwa Urs Sharif 2016.

Grand Holy Bishwa Urs Sharif at Bishwa Zaker Manjil begins on 13th February, 2016

The four-day Grand “Holy Bishwa Urs Sharif” of the Great Spiritual Saint Bishwawali Khwajababa Faridpuri (Q.S.A) will begin on 13th February,2016 at Bishwa Zaker Manjil,Atrashi,Sadarpur, Faridpur.

Almost all the preparations have been completed under the supervision of Peerzada Khwaja-en-a Rahmat Alhaj Hazrat Mahfujul Haque Mohammad Baki Billah Mozaddedi, the elder son of Bishwawali Khwajababa Faridpuri (Q.S.A), to observe the occasion with due solemnity and religious fevers.

The organizers have already built a huge venue spreading over 30 square kilometers to accommodate for Zakerans-Ashekans and devotees from different parts of the country and abroad. Namaz, Waj, Zikir, Khatam-e-Quran, Fateha, Morakaba-Moshaheda, Milad- Mahfil, Nosihat and grand prayers are the highlights of the four-day programmes.

Peerzada Mahfujul Haque Mozaddedi and Mostofa Amir Faisal Mozaddedi son of Bishwawali Khwajababa Faridpuri (Q.S.A) will meet the Zakerans and devotees every day during the programme. Several millions of devotees are expected to attend the Urs Sharif where munajat will be offered to seek blessings of the Almighty Allah for peace, prosperity and happiness of the world and Muslim Ummah.

At the end of the Urs Sharif, Akhery Munajat will be conducted by Peerzada Khwaja-en-a-Rahmat Harzrat Alhaj Khwaza Mostafa Amir Faisal Mozaddedi, Chirman of Zaker Party, on February 16th at morning.

This year’s Bishwa Urs Sharif will bear special significance to the mankind so we are cordially inviting everyone to attend the programme for peace, indulgence,tranquility, prosperity and happiness of the world and Muslim Ummah

বিশ্ব জাকের মঞ্জিল এ মহাপবিত্র বিশ্ব উরস শরিফ শুরু হবে ১৩ই ফেব্রুয়ারি, ২০১৬

মহান আধ্যাত্মিক সাধক শাহানশাহে তরিকত বিশ্বওলী হযরত মাওলানা শাহসূফী খাজাবাবা ফরিদপুরী নকশবন্দী মুজাদ্দেদী (কুঃছেঃআঃ) ছাহেবের মহাপবিত্র বিশ্ব উরস শরিফ চারদিনব্যাপী আগামী ১৩ই ফেব্রুয়ারী থেকে ১৬ই ফেব্রুয়ারী,২০১৬ বিশ্ব জাকের মঞ্জিল, আটরশি, সদরপুর,ফরিদপুর এ অনুষ্ঠিত হবে।

পীরজাদা আলহাজ্ব হযরত খাজা মাহফুযুল হক মোহাম্মদ বাকীবিল্লাহ মুজাদ্দেদী, বিশ্বওলী হযরত মাওলানা শাহসূফী খাজাবাবা ফরিদপুরী নকশবন্দী মুজাদ্দেদী (কুঃছেঃআঃ) ছাহেবের জেষ্ঠ্য পুত্রের তত্ত্বাবধানে অনুষ্ঠান উদযাপনের সব রকমের প্রস্তুতি সম্পন্ন করা হয়েছে। ৩০ বর্গ কিলোমিটার এলাকাজুড়ে বিশ্ব উরস শরিফের বিশাল আয়োজন করা হয় যেখানে জাকেরান আশেকান এবং দেশ বিদেশ থেকে আগত ধর্মপ্রাণ মুসলমান ও ভক্তবৃন্দদের জন্য থাকা ও জামাতে নামাজ আদায়ের জন্য প্যান্ডেল নির্মাণ করা হয়েছে। মহাপবিত্র বিশ্ব উরস শরিফ এ চারদিনের কর্মসূচির মধ্যে রয়েছে কোরআন তেলওয়াত, নামাজ, ওয়াজ, জিকির, ফাতেহা, মোরাকাবা মোশাহাদা, মিলাদ মাহফিল ও নসিহত।

বিশ্বওলী হযরত মাওলানা শাহসূফী খাজাবাবা ফরিদপুরী নকশবন্দী মুজাদ্দেদী (কুঃছেঃআঃ) ছাহেবের পুত্র পীরজাদা আলহাজ্ব হযরত খাজা মাহফুযুল হক মোহাম্মদ বাকীবিল্লাহ মুজাদ্দেদী ও পীরজাদা আলহাজ্ব হযরত খাজা মোস্তফা আমির ফয়সাল মুজাদ্দেদী ছাহেব উরস শরিফ এর কর্মসূচি চলাকালে জাকেরান, আশেকান ও ভক্তবৃন্দের সহিত সাক্ষাত ও নসিহত প্রদান করবেন। কয়েক মিলিয়ন মুসলমান ও ভক্তবৃন্দের এ মহামিলনমেলায় মানব জাতির জন্য দুনিয়ায় সুখ, শান্তি, সমৃদ্ধি ও আখেরাতের মুক্তির জন্য সর্বশক্তিমান আল্লাহর দরবারে দোয়া করা হবে।

এ বছরের মহাপবিত্র বিশ্ব উরস শরিফ মানবজাতির জন্য বিশেষ তাৎপর্য বহন করবে,তাই সকল ধর্ম-বর্ণ-গোত্র-পেশা-শ্রেনী-জাতি, স্থান-কাল-পাত্র, দল-মত, সাদা-কাল, ধনী-দরিদ্র ও সকল দিধা-দন্দ ভুলে গিয়ে আমরা আন্তরিকতার সহিত সবাইকে আমন্ত্রণ করছি। আসুন আগামী ১৩,১৪,১৫ ও ১৬ ফেব্রুয়ারী ২০১৬ ইং তে পৃথিবীর তৃতীয় তীর্থস্থান মহাপবিত্র বিশ্ব জাকের মন্জিলে ইসলাম ও মানবতার দ্বিতীয় বৃহত্তম মহাজামাত মহাপবিত্র বিশ্ব উরস শরীফ এ যোগ দান করি এবং মানবতার ও আত্মদর্শনের পরিপূর্ণ শিক্ষায় শিক্ষিত হয়ে দুনিয়ায় শান্তি ও আখেরাতের নাজাত লাভ করি।

Contact Us

Thank you for contacting CPHD. We will get back to you shortly.

Not readable? Change text.